چگونه رتبه سایت خود را در گوگل افزایش دهید

دوشنبه 8 دی 1399
11:37
سهراب


مکان های ارزشمند صفحه وب :بهترین حالت استفاده ازمهم ترین کلید واژه های انتخابی شما آن است

که هم در بالای سمت چب صفحه و هم در آخرین سطر وجود داشته باشد ولی بسیاری از سایت ها فقط به نوشتن جملات کلیشه ای درباره حقوق قانونی سایت اکتفا میکنند. وقتی کلیدواژه ای در گوگل جستجو می شود، گوگل در نتایج جستجو عنوان صفحه وهمچنین توضیح مختصری درباره آن صفحه را در نتایج نمایش می دهد. ما می توانیم توضیحی که گوگل نمایش می دهد را با تگ description انتخاب کنیم. البته در گذشته، در توضیح صفحه می توانستیم بر کلیدواژه ها تاکید کنیم و در نتایج جستجوی بالاتری قرار بگیریم. اخیرا اهمیت این موضوع کمتر شده است. ولی توجه کنید که این موضوع برای کاربران بسیار مهم است و با قرار دادن توضیح مناسب برای هر صفحه می توانیم کاربران را ترغیب کنیم تا در نتایج جستجو، سایت ما را انتخاب کنند. این موضوع خود می تواند بر بالا رفتن رتبه سایتمان تاثیرگذار باشد. برای واضح تر شدن موضوع نگاهی به آلگوریتم جدید رتبه بندی گوگل بیاندازیم.

article_image_one_7.jpg

آلگوریتم جدید گوگل در رتبه بندی :

گوگل از ماه ژوئیه ۲۰۱۰ تغییراتی در آلگوریتم خود ایجاد کرده است. مسلما جزئیات این موضوع مشخص نیست. ولی تغییر عمده ایجاد شده، تاثیر فعالیت کاربران، بر رتبه سایت است.

آلگوریتم رتبه بندی گوگل به چهار دوره تقسیم می شود. نسخه اول گوگل از سال ۱۹۹۸ شکل گرفت و تا سال ۲۰۰۳ ادامه داشت. لاری پیج، یکی از بنیان گذاران گوگل، به این نتیجه رسید که معیار رتبه بندی سایت ها باید رای دیگران باشد و نه نظر صاحب سایت. او مفهومی با نام PageRank به وجود آورد و پیج رنک سایتی بالاتر بود که سایت های دیگر به او لینک می دادند. این کار را به نوعی می توان رای دادن به سایت موردنظر فرض کرد. لاری پیج اینطور استدلال کرد که اگر محتوای یک صفحه وب واقعا باارزش باشد، سایت های دیگر به این صفحه اشاره خواهند کرد. بنابراین نسل اول آلگوریتم گوگل دوران «حکمرانی لینک ها» نام گرفت. در آن دوران توجه تمامی صاحبان سایت به لینک سازی متمرکز شد. آنها سعی می کردند از سایت های بیشتری لینک بگیرند تا رتبه بهتری داشته باشند. این موضوع باعث شد که توجه بر محتوای سایت کمتر شود و علاقه به تولید مطالب باارزش کمتر شود.

در سال ۲۰۰۳ گوگل آلگوریتم خود را عوض کرد و تاکید را بر محتوا گذاشت. هر سایتی که محتوای بیشتری داشت و بر محتوا کار می کرد در نتایج جستجو در موقعیت بهتری قرار می گرفت. البته تاثیر لینک از بین نرفت، بلکه تاکید بیشتر بر محتوا بود و نه لینک. البته دلیل اصلی گوگل در تغییر آلگوریتم، راه اندازی سیستم Adsense توسط گوگل بود. گوگل با این پروژه این امکان را به وجود آورد که دارندگان وب سایت، بخشی از سایت شان را در اختیار گوگل قرار دهند تا گوگل بتواند تبلیغات مشتریان خود را در آن مکان ها نمایش دهد و بخشی از سود حاصل را به دارنده سایت بپردازد. البته تبلیغات نمایش داده شده باید متناسب با موضوع سایت و علاقه کاربران سایت می بود. بنابراین برای گوگل بسیار اهمیت داشت که حجم محتویات سایت ها افزایش یابد و صفحات کافی برای نمایش تبلیغات وابسته وجود داشته باشد. این تصمیم گوگل باعث شد صاحبان سایت ها به تولید مطالب کم ارزش و با حجم زیاد بپردازند و برای اولین بار در سال ۲۰۰۶ تعداد جستجو های انجام شده در یاهو از گوگل پیشی گرفت و گوگل بلافاصله احساس خطر کرد.

در سال ۲۰۰۶ گوگل تصمیم گرفت که به استراتژی قبلی خود عقب نشینی کند و تاکید را بر لینک بگذارد. این رویه تا سال ۲۰۱۰ ادامه داشت تا زمانی که سایت هایی قدرتمند به وجود آمدند که محتوای آنها توسط کاربران ساخته می شد و نه دارندگان سایت. شبکه های اجتماعی گوناگون و سایت های به اشتراک گذاری عکس و فیلم از این دسته بودند.

از ماه ژوئیه سال ۲۰۱۰ گوگل آلگوریتم جدید خود را به کار گرفت تا بهترین نتایج ممکن در هر جستجو دردسترس کاربران باشد. در این آلگوریتم جدید سه عامل تعیین کننده وجود دارند که رتبه یک سایت را مشخص می کنند. عامل اول محتوا یا همان مطالبی است که در سایت قرار داده می شود. عامل دوم لینک هایی است که سایت های دیگر به سایت شما می دهند. عامل سوم و تعیین کننده که به آلگوریتم اضافه شد، میزان فعالیت کاربران سایت است.

مثال هایی از فعالیت کابران سایت، رای دادن به مقالات و مطالب، نوشتن نظر زیر هر مطلب و هرگونه اضافه کردن مطلب به محتوای سایت است. البته فعالیت کاربران در جای دیگری هم نمایان می شود. وقتی کاربران کلیدواژه ای را جستجو می کنند، ۱۰ نتیجه اول جستجو را مشاهده می کنند. حال اگر درصد زیادی از این کاربران به جای کلیک بر نتیجه اول بر نتیجه دوم کلیک کنند، سیستم هوشمند گوگل به این نتیجه می رسد که نتیجه دوم جستجو به کلیدواژه موردنظر مرتبط تر است و بنابراین باید در اولین نتیجه جستجو قرار بگیرد.

رقابت در بسیاری از سایت های فارسی در بهینه سازی هنوز به اندازه کافی جدی نشده است. به همین دلیل در بسیاری از کلیدواژه ها، فقط با انجام بهینه سازی در داخل سایت باعث می شود در نتایج اول جستجو قرار بگیریم. در کلیدواژه هایی که رقابت جدی تری وجود دارد، لینک ها و فعالیت کاربران اهمیت خود را نشان می دهند. بهتر است از هم اکنون فعالیت بر این سه حوزه کلیدی را آغاز کنیم و هیچگاه بر یکی از آنها متمرکز نشویم.

لینک سازی :

لینک سازی به فعالیت هایی گفته می شود که باعث می شود، سایت های دیگر به سایت ما لینک بدهند. البته هر لینکی باارزش نیست. بهتر است سعی کنیم از سایت هایی لینک بگیریم که PageRank بالایی داشته باشند. پیج رنک عددی بین ۱ تا ۱۰ است که توسط گوگل به سایت ها نسبت داده می شود. معمولا سایت هایی که پیج رنک آنها ۴ یا بالاتر است ارزش آنرا دارد که از آنها لینک بگیریم. برای دیدن پیج رنک یک سایت می توان از سایت www.prchecker.info استفاده کرد.
نکته مهم در لینک سازی آن است که کدام کلمه یا عبارت به سایت شما لینک شده است. مثلا اگر سایتی با عبارت «آموزش بازاریابی» به سایت شما لینک بدهد بر کلیدواژه «آموزش بازاریابی» تاثیر مستقیمی می گذارد. گاهی می بینیم لینک بر کلمات کم ارزش قرار داده می شود. مثلا نوشته می شود: برای شرکت در دوره رایگان بازاریابی اینجا را کلیک کنید. لینکی که به سایت داده می شود بر کلمه «اینجا» قرار گرفته است که ارزشی برای سایت ندارد.

بهینه سازی سایت کاری مداوم است :

بسیاری از دارندگان سایت فکر می کنند بهینه سازی کاری مقطعی است و اگر یکبار سایت بهینه شود برای همیشه در اولین نتایج جستجوی گوگل خواهند بود. این موضوع حقیقت ندارد. برای حفظ رتبه خوب در نتایج جستجو به طور مرتب باید بر سه حوزه مهمی که اشاره شده کار کنیم. محتوای ارزشمند و جدید به سایت اضافه کنیم. به دنبال ساختن لینک از سایت های معتبر به سایتمان باشیم و کاربران را تشویق کنیم تا تعامل بیشتری با سایت داشته باشند و در ساخته شدن محتویات سایت سهم داشته باشند.

  • 1. https://seo-webdesigner.blogsky.com/1399/10/03/post-57/%da%a9%d8%b1%d9%88%d9%86%d8%a7-%d9%88-%d8%af%d9%88%d8%b1%d8%a8%db%8c%d9%86-%d8%ad%d8%b1%d8%a7%d8%b1%d8%aa%db%8c

    2. https://seo-webmaster.blogsky.com/1399/10/03/post-61/%da%a9%d8%b1%d9%88%d9%86%d8%a7-%d9%88-%d8%af%d9%88%d8%b1%d8%a8%db%8c%d9%86-%d8%ad%d8%b1%d8%a7%d8%b1%d8%aa%db%8c

    3. http://seoweb5.loxblog.com/post/60/%DA%A9%D8%B1%D9%88%D9%86%D8%A7%20%D9%88%20%D8%AF%D9%88%D8%B1%D8%A8%DB%8C%D9%86%20%D8%AD%D8%B1%D8%A7%D8%B1%D8%AA%DB%8C.htm

    4. http://webmaster55.loxblog.com/post/50/%D8%AF%D9%88%D8%B1%D8%A8%DB%8C%D9%86%20%D8%AD%D8%B1%D8%A7%D8%B1%D8%AA%DB%8C%20%D9%88%20%D8%AA%D8%B4%D8%AE%DB%8C%D8%B5%20%D8%AA%D8%A8%20%D9%86%D8%A7%D8%B4%DB%8C%20%D8%A7%D8%B2%20%D8%A7%D8%A8%D8%AA%D9%84%D8%A7%20%D8%A8%D9%87%20%D9%88%DB%8C%D8%B1%D9%88%D8%B3%20%DA%A9%D8%B1%D9%88%D9%86%D8%A7.htm

    5. http://webdesigner7.loxblog.com/post/52/%D8%A8%D9%87%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86%20%D8%AF%D9%88%D8%B1%D8%A8%DB%8C%D9%86%20%D9%85%D8%AF%D8%A7%D8%B1%20%D8%A8%D8%B3%D8%AA%D9%87%20%D8%9B%20%D8%A8%D8%B1%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86%E2%80%8C%D9%87%D8%A7%DB%8C%20%D8%B3%D8%A7%D9%84%202020.htm

    6.



  • [ بازدید : 170 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
    ]
    نام :
    ایمیل :
    آدرس وب سایت :
    متن :
    :) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
    کد امنیتی : ریست تصویر
    دوربین مداربسته /نصب دوربین مداربسته / مقالات دوربین مداربسته / دوربین هایک ویژن / دوربین مداربسته تی وی تی
    تمامی حقوق این وب سایت متعلق به دوربین مداربسته /نصب دوربین مداربسته / مقالات دوربین مداربسته است. || طراح قالب avazak.ir
    ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
    بستن تبلیغات [X]